tisdag 9 september 2014

Dag två

Om gårdagens inlägg var av det lite längre slaget, kommer detta att bli betydligt kortare. Det finns inte mycket att rapportera om eftersom vi bara gjorde en sak igår. Vi var på en outlet i New Jersey.
Förkylningen är borta men slemhinnorna utför en del efterarbete som kanske skulle kunna kallas den ogenomskinliga fasen.
Vi började dagen med en frukost på gamla hederliga GiGi´s nere på 72:a gatan. Där fick jag deras underbara soppa och en bagle. Lina åt en ”protein platter” med äggröra gjord på äggvita, avocado och groddar. Sedan tog vi tunnelbanan ner till Port Authoriy för att åka buss till Jersey Gardens som outleten heter. Bussturen tog en halvtimme och sedan tillbringade vi ca fem timmar därinne.

Först gick vi tillsammans och rekognoserade. Sedan delade vi på oss och gjorde våra egna ärenden. Vi möttes för lunch.
Lina tog honungskyckling med ris och jag tog en chili-hotdog igen. Denna gång med bacon cheddar fries.
Vi tog en gemensam runda till bland butikerna innan vi tog bussen tillbaka. Lina köpte en massa träningskläder och jag hittade ett par shorts till mig samt en t-tröja och en hoodie till Felix. Jag har varit på en outlet i New Jersey tidigare som hette Woodbury-någonting. Den här outleten var bättre med mina mått mätt. Jersey gardens är samlat i ett stort hus med två våningar. Det är ju ändå svårt att hitta runt förstås men det var betydligt enklare än i Woodbury. Woodbury är dessutom utspritt över ett stort område i ett antal hus vilket gjorde att man gick utomhus en hel del. Det blåste kallt den dagen så det var så att man drog sig för att gå runt. Woodbury hade fler ointressanta butiker för mig också. Prada och Gucci och sådant som inte intresserar mig alls.

För er som planerar att åka till New York och kanske åka ut till Jersey gardens kan en varning vara på sin plats. Resan dit tog en halvtimme som jag tidigare skrev. När vi skulle hem tog vi en buss som gick därifrån kl 16:15 och hamnade mitt i rusningstrafiken genom Lincolntunneln. Hemresan tog två och en halv timma. Som tur var föreslog Lina att vi skulle gå på toa innan vi gick ut till bussen. Jag kan tänka mig att det blev kris för en del ombord på alla de hundratals bussarna som stod i kö på väg in i tunneln.
När vi kom tillbaka till hotellet var klockan närstan 19 och vi var slitna efter denna dag och gårdagen så vi blev kvar på rummet tills vi somnade.


13756 steg.